بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
پنجشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 27
کد خبر: ۱۲۴۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸

بهترین استیبل کوین برای سرمایه گذاری | گزینه‌های مناسب ایران

با افزایش سهم ارزهای دیجیتال از بازار سرمایه‌گذاری، بسیاری از کاربران به سراغ باثبات‌ترین بخش بازار رمز ارزها رفته‌اند و در میان استیبل کوین‌ها به دنبال یک گزینه امن می‌گردند. به دلیل تنوع فراوان، انتخاب بهترین استیبل کوین برای سرمایه گذاری، به خصوص برای کاربران ایرانی کمی دشوار به نظر می‌رسد.

 بهترین استیبل کوین برای سرمایه گذاری | گزینه‌های مناسب ایران

این مقاله با هدف ارائه دیدگاهی جامع درباره استیبل کوین‌ها و نحوه گزینش از میان آن‌ها نوشته شده است. ما در این مقاله تلاش می‌کنیم با بررسی انواع استیبل کوین و پشتوانه‌های آن، عملکرد استیبل کوین‌ها در گذر زمان و معرفی چند استیبل کوین امن، به کاربران ایرانی در انتخاب بهترین استیبل کوین برای سرمایه گذاری کمک کنیم. 

 

بهترین استیبل کوین برای سرمایه گذاری

بازار ارزهای دیجیتال نوسانات زیادی دارد و می‌تواند برای سرمایه‌گذاران با ریسک زیادی همراه باشد. در این میان، استیبل کوین‌ها با حفظ ثبات خود در گذر زمان، یک انتخاب مناسب برای سرمایه‌گذاری بلند مدت هستند. با این حال، انتخاب یک استیبل کوین مناسب از میان ده‌ها کوین به بررسی زیادی نیاز دارند. به عنوان مثال بررسی قیمت تتر امروز به تومان و دیگر استیبل کوین‌ها می‌تواند تفاوت‌های قیمتی بین آن‌ها را علی‌رغم استیبل بودن نشان دهد.

 

برای رسیدن به بهترین استیبل کوین برای سرمایه گذاری، ابتدا باید بررسی کنیم استیبل کوین‌ها چگونه ارزش خود را حفظ می‌کنند، با چه پشتوانه‌ای در مقابل نوسان بازار مقاومت می‌کند و در گذر زمان چه واکنشی نسبت به بازار نشان می‌دهد. استیبل کوین‌ها به عنوان سپری در برابر نوسانات شدید بازار ارزهای دیجیتال با پشتوانه دارایی‌های فیزیکی ایجاد شدند. این پشتوانه‌ها تضمین می‌کنند ارزش استیبل کوین با نوسان بازار تغییر نمی‌کند و سرمایه کاربران امن می‌ماند.

 

پشتوانه استیبل کوین‌ها در چهار دسته کلی فیات، کالا، ارز دیجیتال و الگوریتم قرار می‌گیرند. دو نوع اول مربوط به ارزهایی با پشتوانه فیزیکی دارایی‌های سنتی امن است و به همین دلیل بیشتر مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته است اما دو نوع بعدی با ارزهای دیجیتال و الگوریتم‌های ریاضی در ارتباط هستند که علی‌رغم ماهیت غیرمتمرکزتر اعتماد کمتری به آن‌ها می‌شود. 

 

·    فیات: پشتوانه ارزش بعضی از استیبل کوین‌ها، فیات یا ارز ملی کشورها مانند دلار آمریکا یا پوند است. به عنوان مثال تتر یک استیبل کوین با پشتوانه دلار آمریکا است و نمودار تتر به تومان و دلار بسیار با ارزش این ارز فیات مرتبط است.

·    کالا: گروه دیگری از استیبل کوین‌ها به سراغ پشتوانه‌های امن‌تری رفته و با فلزات گرانبها یا کالاهای باارزش مانند نفت پشتیبانی می‌شوند. به عنوان نمونه، یک استیبل کوین با پشتوانه طلا، به ازای هر توکن، یک اونس طلا در ذخایر خود قفل می‌کند. 

·    ارز دیجیتال: دسته سوم استیبل کوین‌ها ارزش خود را به ارزش یک رمز ارز وابسته می‌کند. این استیبل کوین‌ها امنیت ارزش خود را با وثیقه‌گذاری بیش از حد تامین می‌کنند.

·    الگوریتم: دسته آخر استیبل کوین‌ها برای کنترل عرضه و تقاضا و در نتیجه حفظ ارزش خود از الگوریتم‌ها استفاده می‌کنند. الگوریتم‌ها به صورت خودکار وضعیت توکنومیکس استیبل کوین را سنجیده و آن را اصلاح می‌کند. 

 بهترین استیبل کوین برای سرمایه گذاری | گزینه‌های مناسب ایران

 

انتخاب بهترین استیبل کوین برای سرمایه گذاری

با درک مفهوم و عملکرد استیبل کوین‌ها و پشتوانه مالی آن‌ها، کاربران یک قدم به انتخاب بهترین استیبل کوین برای سرمایه گذاری نزدیک‌تر می‌شوند. با محدود کردن دسته‌بندی مورد نظر می‌توان این فرایند را تسریع کرد. استیبل کوین‌هایی که پشتوانه الگوریتم دارند، با وجود عدم تمرکز و امنیت بالا، به دلیل نداشتن دارایی واقعی برای پشتوانه، ممکن است در بلند مدت گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری نباشند.

 

از طرفی استیبل کوین‌هایی که پشتوانه فیات، کالا و ارز دیجیتال دارند، معمولا نوسان ارزش کمی دارند و در گذر زمان سود سرمایه‌گذاری بالایی به کاربران ارائه می‌دهند. استیبل کوین‌های بر پایه فلزات گرانبها هم رشد دلاری و هم رشد تومانی دارند و جزو محبوب‌ترین گزینه‌ها برای انتخاب بهترین استیبل کوین برای سرمایه گذاری هستند. اما برای سرمایه‌گذاری بر روی دلار بهترین گزینه استیبل کوین‌های مبتنی بر فیات و ارز دیجیتال با ارزش یک دلار آمریکا است. 

 

پکس گلد بهترین استیبل کوین برای سرمایه گذاری

«پکس گلد» (PAX Gold) یک نوع استیبل کوین با پشتوانه طلا است که با هدف ارائه یک روش ساده و مقرون‌به‌صرفه برای سرمایه‌گذاری و معامله طلا در بازارهای دیجیتال ایجاد شده است. شرکت Paxos، یک شرکت ارائه‌دهنده زیرساخت بلاک‌چین، سازنده این استیبل کوین است. هر توکن گلد پکس معادل یک اونس طلای فیزیکی است و پشتوانه هر توکن در گاوصندوق‌های امن نگهداری می‌شود که امنیت و اعتبار بالایی به این ارز می‌بخشد.

 

گرچه پکس با نوسان بازار رمز ارزها همراه نیست، نوسان بازارهای مالی را تجربه می‌کند و در صورت سقوط بازارهای مالی، در امان نیست. با این وجود، این رمزارز بدون نیاز به حفظ امنیت فیزیکی امکان سرمایه گذاری روی طلا را فراهم می‌کند و دسترسی آسان کاربران را به بازار طلا ممکن می‌کند. این مسائل پکس گلد را به یک انتخاب برای بهترین استیبل کوین برای سرمایه گذاری روی طلا تبدیل می‌کند. 

 

سیلور توکن استیبل کوین سرمایه‌گذاری روی نقره

«سیلور توکن» (Silver Token) یک استیبل کوین است که پشتوانه نقره دارد و هر واحد آن معادل با یک اونس نقره در حساب‌های ذخیره دارایی قرار دارد. این استیبل کوین مانند پکس گلد به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهد به راحتی در بازار نقره سرمایه‌گذاری کنند. استفاده از فناوری بلاک چین در سیلور توکن امکان نظارت دقیق و شفاف بر تراکنش‌ها را فراهم می‌آورد و اطمینان خاطر بیشتری به سرمایه‌گذاران می‌دهد.

 

به دلیل شباهت ماهیت پکس گلد و سیلور توکن، مزایا و معایب سرمایه‌گذاری روی این دو استیبل کوین به عنوان بهترین استیبل کوین برای سرمایه گذاری مشابه هستند. با این حال به دلیل کمتر بودن قیمت نقره، خرید سیلور توکن نیازی به سرمایه اولیه بالایی ندارد و سرمایه گذاری روی آن بسیار آسان است. تغییرات قیمت این استیبل کوین معادل تغییرات قیمت نقره است.

 

تتر بهترین استیبل کوین برای سرمایه گذاری روی دلار

تتر(USDT)، یک استیبل کوین متمرکز بسیار محبوب است که از دلار آمریکا به عنوان پشتوانه استفاده می‌کند. شرکت تتر لیمیتد برای تسهیل معاملات ارزهای دیجیتال، تتر را ایجاد کرد. تتر به سرعت به یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال تبدیل شد. تفاوت قیمت تتر و دلار به دلیل وابستگی ارزشی تتر به دلار آمریکا تقریبا صفر است.

 

تتر امنیت بسیار بالایی دارد و بر خلاف دلار کاغذی نیازی به حفاظت فیزیکی ندارد. این استیبل کوین نقدینگی بسیار بالایی دارد و یکی از ارزهای محبوب در ایران است. این موارد در کنار ماهیت آنلاین و آسان سرمایه‌گذاری تتر، آن را به یک انتخاب برای بهترین استیبل کوین برای سرمایه گذاری تبدیل کرده‌است.

 

دای بهترین استیبل کوین غیرمتمرکز برای سرمایه گذاری

تتر علی‌رغم امنیت بالا و پشتوانه فیزیکی مناسب به دلیل متمرکز بودن و نظارت دولت آمریکا برای کاربران ایرانی خطرات مسدود شدن را دارد. استیبل کوین دای با پشتوانه وثیقه‌گذاری بیش از حد ارزهای دیجیتال معروف مثل اتریوم و بیت کوین بهترین جایگزین برای تتر است که در طول سال‌های فعالیت توانسته است ارزش خود را حفظ کند. 

 

انتخاب بهترین استیبل کوین برای سرمایه گذاری

 

جمع‌بندی

انتخاب بهترین استیبل کوین برای سرمایه گذاری، مستلزم آن است که پشتوانه هر استیبل کوین را بررسی کنیم و عملکرد استیبل کوین و پشتوانه آن را در گذر زمان سنجیده و چند گزینه محدود را مشخص کنیم. بهترین استیبل کوین برای سرمایه گذاری بر اساس علاقه شخصی شما به سرمایه گذاری روی فلزات یا فیات بستگی دارد که در این مقاله چند مورد مهم بررسی و معرفی شد. 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: